F.A.Q.

Jaký je STMP server a jak mám správně nastavit poštu v Outlooku?

SMTP je smtp.omegaplus.cz

  • Server odchozí pošty vyžaduje ověření - NE
  • Zabezpečení SSL - může být zaškrnuto

POP3/IMAP nastavujete podle toho, u koho máte mailovou schránku (napr. pop3.seznam.cz). Pokud máte email od nás,  s doménou chrudim.cz, je to pop3.omegaplus.cz.

Nejde mi internet, co zkusit jako první?

Restartujte zařízení:

V rodinném domku

  • Vytáhněte na chvíli ze sítě napájení od antény, případně od wifi routeru nebo switche. Anténa je zpravidla na střeše, od ní je stažený kabel, který končí adaptérem do zásuvky. Dále může být zapojen do wifi routeru nebo rozbočovače.

V bytě (panelový dům, bytová zástavba - se společnou anténou)

  • Kabel do bytu je sveden buď přímo do počítače, pak nemáte co restartovat kromě PC. Pokud máte v bytě wifi router nebo rozbočovač, vypněte na chvíli ze zásuvky.

Zařízení v obou případech stačí vytáhnout na 5 sekund a zase zandat, restartuje se tím. Je to první věc, kterou by udělal technik po příjezdu k Vám. Pokud se zařízení zasekávají přiliš často, volejte servis.

Podívejte se, zda máte zastrčený kabel v síti či zapnutý wifi router/rozbočovač v zásuvce.

Zkontrolujte zapojeni všech kabelů, adaptérů do sítě, něco může být povytažené.

Co dělat, když mi nejde wifi?

Jde Vám připojení po kabelu? Vytáhněte přívodní kabel z wifi a zapojte do PC, ověříte tím, zda Vám funguje vůbec internet. Pokud ano, je problém ve wifi, pokud ne, volejte servis.

  • Wifi zkuste restartovat - vytáhněte adaptér na chvíli ze zásuvky.
  • Zkontrolujte, zda máte domáčknuté všechny konektory a zda je napájecí adaptér v zásuvce
  • Zkontrolujte, zda máte na notebooku zapnutou wifi (u většiny notebooku lze tlačítkem nebo nastavením v systému vypnout)
Nemohu se připojit k wifi

Ostatní zařízení, které doma máte, Vám připojit jdou? Pokud ano, je problém jen v jednom daném zařízení.

  • Zkontrolujte správnost zadání hesla - dodržujte malá a velká písmena
  • Zkuste restartovat wifi router - vypněte ho na chvíli ze zásuvky (NEMAČKEJTE TLAČÍTKO RESET)
Jak zjistím heslo ke své domáci wifi?

Heslo zjistit nejde, pokud ho nemáte někde napsané. Při instalaci se na heslo vždy ptáme Vás a nastavujeme tam to, které si řeknete. Pokud ho ztratíte nebo zapomente, není jiná možnost, než ho na wifi routeru přenastavit (lze udělat u nás v kanceláři zdarma nebo výjezdem technika k Vám domů - 250,- Kč).

Jak je možné, že internet včera šel a dnes nejde?

Něco se pokazilo ... K zajištění připojení internetu je zapotřebí spousta techniky. 95% závad souvisí hlavně s výpadkem proudu nebo se závadou na napájení zařízení.
Proto máme fungující servis na tel. čísle 733 148 856.

Jak funguje agregace internetu a co to přesně znamená?

Agregace vyjadřuje počet lidí, kteří sdílí jednu maximální rychlost. Vyhražené linky jsou cenově nedostupné, proto se používá agregace. Za přijatelnou cenu dosáhnete na rychlost, kterou byste si sami nemohli pořídit.

Vaše skutečná rychlost pak záleží na tom, kolik lidí v dané agregované skupině je v danou chvíli připojených a co na internetu dělají (nejvíce linky zatěžuje dlouhodobé stahování).

Co je download a upload?

Download - provoz internetu směrem k uživateli. Např. stažený email.

Upload - provoz internetu směrem od uživatele. Např. odeslaný email.

U rychlostí se pak velmi často uvádí rychlost ve tvaru 16/2Mbit. Tzn. 16Mbit na downloadu a 2Mbit na uploadu.

Jakým způsobem mohu zaplatit internet?

Pokud jste nový zákazník, neplatíte nic, dokud neobdržíte první fakturu. Na ní je číslo účtu a variabilní symbol.

Způsoby platby

  • trvalým příkazem - nejpohodlnější způsob platby, podle jakékoliv Vaší faktury vytvoříte trvalý příkaz a už se o nic nemusíte starat
  • převodem z účtu - na základě každé faktury, která Vám přijde
  • platbou v hotovosti - na prodejně nebo v kanceláři
Jakou formou, lze připojení k internetu vypovědět?

Vždy písemně, kde se identifikujete (jméno, příjmení, adresa připojení, případně zákaznické číslo, které je na každé faktuře).